YouTube spustí do pár měsíců novou hudební službu, která bude konkurovat Spotify či Apple Music

Filip HouskaFilip Houska

F9782405-D5AA-47A1-AC60-EA122AE8CCB0
0Zobrazit komentáře

Nejrozšířenější videoplatforma současnosti YouTube funguje skvěle pro přehrávání videí, nicméně na poli placeného streamingu hudby prozatím zaostává. I přes experiment Music Key pro poslech bez reklam v roce 2014, který se vyvinul v YouTube Red, se nebylo YouTube ani zdaleka schopno rovnat hráčům jako Spotify či Apple Music. Do pár měsíců by tomu však mohlo být jinak.

YouTube údajně pracuje na zcela nové službě, která by měla být založena primárně na placeném streamování hudby, respektive hudebních videí. Podle serveru Bloomberg, jenž o této novince informuje s odkazem na své zdroje, má platforma, interně nazývána jako Remix, čerpat inspiraci ze Spotify (a jiných služeb jako Apple Music nebo Google Play Music) a zároveň využívat obrovského množství audiovizuálního obsahu, kterým disponuje YouTube jako takové. Přijít by měla v březnu příštího roku.

vr2

Přečtěte si takéČeští VRgineers uvádí na trh nové brýle pro virtuální realitu se špičkovým OLED displejemČeští VRgineers uvádí na trh nové brýle pro virtuální realitu se špičkovým OLED displejem

Lidé obeznámeni s touto problematikou také informují, že YouTube, respektive jeho mateřská společnost Alphabet, již vede diskuze ohledně hudebních práv a licencí s třemi největšími hudebními vydavateli – Warner Music Group, Sony Music Entertainment a Universal Music Group. První jmenované již mělo vše odsouhlasit. Řeší se i Merlin, konsorcium menších nezávislých vydavatelství.

Ideální zázemí, které se však nelíbí hudebnímu průmyslu

Není třeba zdůrazňovat, že YouTube, který v roce 2006 koupil Google za 1,65 miliard dolarů, má skvělé zázemí pro další hudební službu. Takřka každý interpret na tuto platformu svá díla nahrává, což k poslechu láká přes miliardu lidí měsíčně, kteří navíc konzumují obsah zcela zdarma.

Právě tato situace ale vadí jak světovým vydavatelstvím, kteří tvrdí, že YouTube umělcům neplatí tolik, kolik by si zasloužili, tak zmíněným streamovacím službám Spotify, Apple Music a dalším. Podle nich totiž YouTube zamezuje znatelně větším příjmům, které ostatně po dvou letech znovu rostou, z poslouchání on-demand hudby.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym