Startup Mladý Kokos míří na platformu Fundlift.cz, kde chce vybrat 5 milionů korun

mladykokos

Příběh Mladého Kokosu, který do Česka dováží čerstvé thajské kokosy a zároveň z nich vyrábí navazujících produkty, se začal psát před necelými čtyřmi roky, kdy Filip Říha, jenž původně založil a provozoval rozvozový projekt Freshbedýnky, do České republiky začal vozit kokosy. Souběžně s ním se do podobného byznysu pustili i další dva lidé, konkrétně Barbora Nálepová a Ondřej Prvý. Trio později založilo novou firmu, ve které začali spolupracovat.

Mladý Kokos tak dnes disponuje jedním z nejširších kokosových portfolií ve střední Evropě a na další expanzi nyní hledá další finance. Prostřednictvím kampaně na crowdfundingovém portálu Fundlift.cz tak chce vybrat 5 milionů korun výměnou za 16,4% podíl ve společnosti. Valuace Mladého Kokosu tak přesahuje 25 milionů korun a po investici by měla dosáhnout zhruba 30,5 milionu.

liftago

Přečtěte si takéČeské Liftago spouští možnost placení za jízdy nabitými kredityČeské Liftago spouští možnost placení za jízdy nabitými kredity

Kromě samotných kokosů má po letech firma v nabídce i vlastní máslo, pomazánky, sušené kusy kokosu, dužinu a samozřejmě pak balenou kokosovou vodu nebo energetické drinky. Do září letošního roku se pak podařilo Mladému Kokosu vytvořit obrat kolem 5,1 milionů korun, což již nyní o 600 tisíc korun překonalo přecházející rok, který byl jako první ziskový.

mladykokos

Investice přes Fundlift.cz nebude ovšem první částka, kterou Mladý Kokos od investorů získal. Již v roce 2016 do něj investoval 2 miliony korun Daniel Donath, který by ho měl po získání nových financí odprodat zpět zakladatelům. Do konce roku 2020 chce pak Mladý Kokos dle konzervativní varianty byznys plánu mít tržby na úrovni 20 milionů korun.

Projektům se na Fundliftu daří

Crowdfunding platforma Fundlift.cz překonala nedávno 150 milionů korun v proinvestovaných transakcích s průměrnou investicí ve výši 34 tisíc korun. Mezi posledními úspěšně zainvestovanými projekty byl výrobce dětských kočárků a autosedaček PATRON Bohemia s 8 miliony korun, automobilka ZEBRA Group taktéž s 8 miliony a nyní v kampani bojuje projekt Malá pokladna, který prozatím vybral 510 tisíc z cílových 2 milionů Kč.