V Česku vyšla kniha „Na odpis“, ve které 57letý novinář popisuje odvrácenou stranu startupové bubliny
, /

V Česku vyšla kniha „Na odpis“, ve které 57letý novinář popisuje odvrácenou stranu startupové bubliny

V Česku vyšla kniha „Na odpis“, ve které 57letý novinář popisuje odvrácenou stranu startupové bubliny

To, že práce v technologickém startupu se často diametrálně liší od práce v klasické, zaběhlé společnosti, není žádným tajemstvím. Dokonale to pocítil i známý americký novinář a nyní i producent a scénarista televizní stanice HBO, Dan Lyons, který si před lety prošel novinářskými štacemi v prestižních magazínech Forbes nebo Newsweek. Když se však v roce 2012 magazín Newsweek a vlastně i noviny obecně dostaly do krize, Lyons byl propuštěn a v podstatě ze dne na den se ocitl bez práce a příjmů.

Následoval maraton pracovních pohovorů, ve kterých se snažil uspět u nového zaměstnavatele, aby nakonec nastoupil na pozici jakéhosi marketingového vědátora v americkém „unicorn“ startupu HubSpot, jehož valuace se dnes pohybuje okolo 3 miliard dolarů. Jeho úkolem pak bylo především psaní blogů a příprava podcastů.

Lubo Smid z STRV: iPhone X je technologickým skokem, home button nikomu chybět nebude

Spoluzakladatel české vývojářské společnosti STRV: Lubo Smid, sepsal recenzi na nový iPhone X, ve které shrnuje...

A právě zde začíná hlavní příběh knihy s názvem „Na odpis – nešťastné příhody ze startupové bubliny“, ve které Lyons popisuje odvrácenou stranu startupového šílenství, které není pouze o naleštěných kancelářích, cool šéfech a benefitech. Lyons v ní totiž líčí tragikomické srážky sebe jakožto pragmatického profesionála s firemní kulturou startupů „připomínajících Montessori školky“ a zároveň popisuje temné stránky internetového vizionářství, v němž jde často více o peníze než o revoluční nápady.

V knize například Lyons popisuje i to, že na schůzkách v jednačkách byl často „přítomen“plyšový medvěd Mollie, se kterým zaměstnanci regulerně diskutovali a probírali nadcházející kroky a směr firmy. Dále kritizuje takzvanou „bro“ a „hipstr“ kulturu a celkový hype, který se kolem startupů tvoří.

Z knihy, kterou je samozřejmě potřeba brát s určitým nadhledem, se poměrně rychle stal celosvětový bestseller a proto není překvapením, že byla nedávno pod brněnským nakladatelem HOST vydána i v českém jazyce. Zakoupit ji můžete zde.