Nejlepší nákupní proces mají dle studie Český košík roku eshopy: CZC.cz, Lekarna.cz a Kasa.cz

Nejlepší nákupní proces mají dle studie Český košík roku eshopy: CZC.cz, Lekarna.cz a Kasa.cz

, /
Nejlepší nákupní proces mají dle studie Český košík roku eshopy: CZC.cz, Lekarna.cz a Kasa.cz

Minulý týden proběhlo vyhlášení už čtvrtého ročníku ecommerce studie Český Košík Roku, zkoumajícího poměrně do detailu stav českých eshopů, především pak jejich nákupního procesu. Finální výsledky, vycházející z metodiky, na které se podíleli specialisté na internetové nakupování, jmenovitě Tomáš Braverman z Heureky, Ondřej Klega  z Acomware, Jan Vetyška z Asociace pro elektronickou komerci, David Beška ze Skrz.cz, UX designér Jan Kvasnička, Lukáš Hurych, z Twisto.cz, spoluzakladatel investiční skupiny Miton Ondřej Raška, autor knihy Web ostrý jako břitva, Jan Řezáč, CEO Mitonu David Špinar nebo COO vývojářského studia STRV Lubo Smid, jako minulý rok potvrdily, že česká eshopová scéna se mění závratným tempem a to, co platilo loni, je dnes v podstatě zase úplně jinak.

Testováním tentokrát prošlo cca 100 největších českých e-shopů, které byly vybrány na základě dat Heureka.cz, zbozi.seznam.cz a odhadu návštěvnosti dle webu SimilarWeb.com.

V Česku vyšla kniha „Na odpis“, ve které 57letý novinář popisuje odvrácenou stranu startupové bubliny

To, že práce v technologickém startupu se často diametrálně liší od práce v klasické, zaběhlé společnosti,...

Zajímavou změnu zaznamenal například údaj zobrazování data dodání zboží přímo v detailu produktu nebo v prvním procesu nákupu. Zatímco v roce tuto informaci zveřejňovalo pouze zhruba 31 % eshopů, tento rok už to bylo 51 % eshopů. Velký nárůst zaznamenalo i zabezpečení certifikátem HTTPS. Zatímco v roce 2016 ho používalo pouze 53 % eshopů a v roce 2015 dokonce pouhých 16 %, nyní zabezpečení certifikátem HTTPS používá okolo 92 % e-shopů.

„Po loňském ročníku, kdy se na nás obracely desítky e-shopů kvůli detailnějším informacím z hodnocení, jsme se rozhodli zveřejnit takřka kompletní data o všech testovaných e-shopech vyjma těch, která považujeme za citlivější. Věříme, že se stanou inspirací pro internetové obchody mimo TOP 100, aby i menší e-shopy mohly vylepšit nákupní procesy,“ prozrazuje Lukáš Hurych, organizátor ČKR a Twisto chief product officer.

Kompletní data, na jejichž základě se nejlépe ve studiii umístily eshopy CZC.cz, Lekarna.cz a Kasa.cz, si můžete přehledně prohlédnout v přiložené infografice.