Startupu herečky Jessicy Alba klesne hodnota o stovky milionů dolarů
, /

Startupu herečky Jessicy Alba klesne hodnota o stovky milionů dolarů

Startupu herečky Jessicy Alba klesne hodnota o stovky milionů dolarů

The Honest Company, startup založený americkou herečkou Jessicou Alba, který se specializuje na výrobu a prodej přírodních kosmetických a domácích produktů, se opět dostává do svízelné situace. Poté, co nakonec opadla očekávaná akvizice od Unilever, rezignoval spoluzakladatel Brian Lee na pozici CEO a proběhla řada soudních tahanic ohledně produktového označení, se očekává, že výrazně ztratí na své hodnotě.

V novém investičním kole totiž získal startup dalších 75 milionů dolarů, nicméně s cenou 19,60 dolarů za akcii. Ve srovnání se Series D v roce 2015, kde byla cena za akcii na hranici 45,75 dolarů (a získaná částka 100 milionů dolarů), se tedy jedná o zásadní pokles, který způsobuje výkyvy ve valuaci.

Chatovací aplikace Kik při prodeji vlastní kryptoměny vybrala téměř 100 milionů dolarů

Nenápadná, přesto velmi oblíbená chatovací platforma Kik, která vznikla v roce 2009 má sice mezi podobnými...

Ta by se již neměla pohybovat okolo 1,7 miliard dolarů, jako tomu bylo doposud, ale v řádech stovek milionů dolarů, informuje server Axios a odkazuje na příslušný dokument vydaný státem Delaware. Ten však pojednává pouze o autorizaci akcií, nikoliv o tom, že se již nutně za zmíněnou cenu musí nakupovat. The Honest Company odmítlo celou situaci komentovat.

Být unicornem má své nevýhody

The Honest Company od svého vzniku v roce 2012 získalo na investicích přes 220 milionů dolarů s valuací, která před dvěma lety dosáhla úctyhodné 1,7miliardové hranice, čímž z The Honest Company udělal takzvaného unicorna. I když to startupu může naboostovat ego, jelikož se řadí mezi jistou elitu oproti konkurenci, vážou se k tomu i problémy například s prodejem.

The Honest Company nabízí eco-friendly přípravky především pro rodiny s dětmi.

O tom se startup Jessicy Alby, který podle deníku The Wall Street Journal v roce 2016 generoval příjmy okolo 300 milionů dolarů, přesvědčil minulý rok. O koupi přemýšlel anglický výrobce potravinářských a hygienických produktů Unilever, nicméně za cenu, kterou by musel vynaložit, raději sáhl po konkurentovi Seventh Generation (600–700 milionů) a výrobci žiletek na holení Dollar Shave Club (cca 1 miliarda).

Foto: JD Lasica / Flickr