Přepravní startup Lyft získává miliardovou investici od Alphabetu s valuací 11 miliard dolarů
, /

Přepravní startup Lyft získává miliardovou investici od Alphabetu s valuací 11 miliard dolarů

Přepravní startup Lyft získává miliardovou investici od Alphabetu s valuací 11 miliard dolarů

Minulý měsíc jsme informovali o tom, že do alternativní přepravní služby Lyft, která je na americkém trhu konkurentem Uberu, má investovat až jednu miliardu dolarů technologický gigant Google, respektive jeho mateřská společnost Alphabet. Na základě oficiální zprávy nyní startup potvrzuje, že se tomu tak skutečně stalo.

Sanfranciský Lyft na svém blogu oznámil, že v aktuálním investičním kole, které bylo vedeno investiční větví skupiny Alphabet CapitalG, získal jednu miliard dolarů, v přepočtu tedy 21,7 miliard korun. Tato investice navíc hlavního konkurenta Uberu posouvá ve valuaci 11 miliard dolarů.

V Praze začal fungovat bikesharing Ofo, do kterého Alibaba investovala stovky milionů dolarů

Je tomu zhruba měsíc, co jsme vás informovali o plánovaném vstupu čínského bikesharingové gigantu Ofo na český...

Zároveň s uvedenou investicí, která doplňuje dubnové kolo, kde přepravní platforma získala 700 milionů dolarů při 7,5 miliardové valuaci, vstupuje do představenstva Lyftu i nový člen – David Lawee, partner kapitálového fondu CapitalG. Právě s ním bude Lyft spolupracovat na dalším rozvoji s cílem zvedat trend sdílených jízd po Spojených státech.

David Lawee (uprostřed) se zakladateli Lyftu Loganem Greenem (CEO) a Johnem Zimmerem

Reakce na očekávanou investici do Uberu

Během září jsme zmiňovali i možnou masivní investici do Uberu z takřka nevyčerpatelného fondu japonské firmy SoftBank. Ta by se měla vyšplhat až na 10 miliard dolarů a podle Arianny Huffingtonové, na kterou odkazoval server TechCrunch, se má tato investice naplnit během příštího týdne.

Uzavřené investiční kolo mezi Lyftem a Alphabetem (CapitalG) tedy může být reakcí na tuto skutečnost. Dále je zřejmé, že získané peníze budou službě pod vedením Logana Greena sloužit k udržení jeho nezávislosti a pro naboostování svých marketingových kampaní, které by mohly uživatelům přinést i různé slevy.

Foto: Lyft