Největší rival Airbnb z Číny získal investici 300 milionů dolarů a chce prorazit do Evropy
, /

Největší rival Airbnb z Číny získal investici 300 milionů dolarů a chce prorazit do Evropy

Největší rival Airbnb z Číny získal investici 300 milionů dolarů a chce prorazit do Evropy

Krátkodobým pronájmům nepochybně vévodí americký startup Airbnb, jehož hodnota se odhaduje na přibližně 31 miliard dolarů. Jeho vizí je nejen poskytování co nejkvalitnějšího servisu, ale pochopitelně i globální expanze, především na obrovský čínský trh. Tam se mu ostatně letos podařilo dostat, nicméně narazil na silného místního konkurenta Tujia.

Tento čínský startup, řadící se na pomyslnou špici mezi platformami na krátkodobý booking soukromých pokojů a bytů v Číně, získává v aktuálním investičním kole vedeném online cestovatelskou službou Ctrip investici o objemu 300 milionů dolarů (cca 6,6 miliard korun). Tato částka posouvá startup na valuaci okolo 1,5 miliardy dolarů, tedy rovnou o půl miliardy více než před dvěma lety, kdy Tujia obdržel investici ve stejné výši.

Startupu herečky Jessicy Alba klesne hodnota o stovky milionů dolarů

The Honest Company, startup založený americkou herečkou Jessicou Alba, který se specializuje na výrobu a prodej...

Podle CEO, Luo Juna, půjdou získané peníze nejen na zlepšení základních aspektů ubytování a investice na čínském realitním trhu, ale také na vstup do zahraničí, především do USA a Evropy, informuje server TechCrunch.

Tujia jako nové Airbnb

I když startup působí hlavně v Číně, kde lidé krátkodobým pronájmům začínají projevovat čím dál větší důvěru, investoři se domnívají, že v budoucnu by mohl dosáhnout takové velikosti jako Airbnb a nastolit po celém světě nový standard. Tímto způsobem komentoval celou situaci Paul Hudson, zakladatel a investiční ředitel společnosti Glade Brook, která se v aktuálním kole také angažovala.

Startup aktuálně pokrývá okolo 345 destinací v Číně a dalších tisíc v Japonsku (díky partnerství se společností Rakuten). Obecně tak má zaregistrovaných okolo 650 tisíc jednotek, což je ve srovnání s Airbnb, jehož seznam šítá až čtyři miliony bytů, prozatím slabší. Nutno však dodat, že Airbnb operuje v 65 000 městech a je mnohem populárnější. Otázkou je, zdali mu to vydrží i přes očekávaný nápor ze strany čínského zástupce.

Foto: Airbnb Newsroom