Pražský carsharingový startup HoppyGo má po 4 měsících provozu v nabídce přes 240 vozů
, /

Pražský carsharingový startup HoppyGo má po 4 měsících provozu v nabídce přes 240 vozů

Pražský carsharingový startup HoppyGo má po 4 měsících provozu v nabídce přes 240 vozů

Česko se pomalu, po vzoru zahraničí, stává rájem P2P služeb – ať už jde o bydlení v rámci Airbnb, půjčování spotřebních věcí nebo sdílení aut. Právě u posledního zmíněného šlo dlouhou dobu o jistý druh tabu, auta se přeci nepůjčují, říká se, nicméně opak je pravdou. Například brněnský carsharingový startup AJO.cz sice auta vlastní, ale po Praze i Brně jich má již desítky. Funguje jako alternativa k vlastnění auta – jednoduše si vůz půjčíte, kdykoliv ho potřebujete, třeba jen na pár hodin.

A teď nastupují i jiné carsharing projekty jako HoppyGo od Creative Dock či SmileCar Jana Charouze ve spolupráci s LEO Expressem, kde lidé půjčují auta lidem. HoppyGo nyní zveřejnilo zajímavá čísla, podle kterých se mu podařilo dostat od svého spuštění ke konci dubna již na více než 240 aktivních vozidel v nabídce.

Firma stojící za nástrojem Trello spouští konkurenci Slacku s integrovaným videem

Řada pracovních týmů ve startupovém nebo korporátním prostředí používá k hlavní komunikaci Slack, populární...

Ta se v průměru půjčí 3x do měsíce, a to povětšinou na 1,5 dne s nájezdem kolem 310 kilometrů, s tím, že týdně jich v nabídce přibyde kolem desítky. Ukázalo se, že nejvíce pronájmů se uskuteční o víkendu, kdy lidé vyrazí ven z města – dnešním trendem je totiž vlastní automobil vůbec nemít, k čemuž pomáhají nejen tyto služby, ale i jiné přepravní startupy a hromadná doprava.

Že se P2P trhu s automobily skvěle daří značí i fakt, že jedna z největších podobných služeb na světě, Turo (dříve RelayRides) získala v posledním investičním kole 92 milionů dolarů, tedy více než 2 miliardy korun, celkově pak již přes 193 milion dolarů a po úspěšném startu v Británii nebo USA míří nově i do Německa. V nabídce má přes 170 tisíc aktivních vozidel a kolem 4 milionů uživatelů.