Německý startup Lilium, vyvíjející létající taxi, najal experty z Tesly, Airbusu a Gettu
, /

Německý startup Lilium, vyvíjející létající taxi, najal experty z Tesly, Airbusu a Gettu

Německý startup Lilium, vyvíjející létající taxi, najal experty z Tesly, Airbusu a Gettu

Mnichovský Lilium je bezesporu jeden z nejambicióznějších hráčů na poli elektrických bezpilotních letounů. Dokazuje to nejen první úspěšný start prototypu, který byl proveden v dubnu nebo investice ve výši 10 milionů dolarů od společnosti Atomico, ale nově také příchod zajímavých posil z předních technologických/dopravních firem.

Dva roky starý startup ohlásil, že do týmu se připojili Dirk Gebser, jenž zastával výkonné výrobní role v Airbusu nebo Rolls Royce (nyní viceprezident produkce), a Remo Gerber, bývalý výkonný ředitel západoevropské pobočky ridesharingové společnosti Gett (nyní komerční ředitel). Za zmínku také stojí únorové najmutí Meggy Sailer, která do Lilium přišla z pozice HR manažerky pro Teslu.

Volkswagen oživuje svůj kultovní americký mikrobus, který bude nově pohánět elektřina

Začátkem letošního roku představil německý automobilový koncern Volkswagen během autosalonu Detroit Auto...

„Za pouhé dva roky jsme návrh na papíru dokázali dostat na oblohu nad Bavorskem. Poté, co jsme vybudovali dostatečné technologické zázemí, musíme růst, abychom naši revoluční vizi (letecké, pozn. red.) přepravy umožnili pro každého. K tomu se nehodí lepší lidé než Remo, Meggy a Dirk,“ říká Daniel Wiegand, spoluzakladatel a CEO Lilium.

Zleva: Gebser, Gerber, Sailer

Své nadšení ohledně působení ve startupu, jehož bezpilotní elektrická letadla založená na principu VTOL (Vertical Take Off and Landing) by měla být schopna urazit na jeden zátah v naprosté tichosti a s nulovými emisemi až 300 km s maximální rychlostí 300 km/h, neskrývali ani Gebser s Gerberem, kteří v nich vidí jistý potenciál.

Představy o létající taxi službě

Gerber, jakožto nový člen týmu, se pro server TechCrunch nechal slyšet, že chtějí z Lilia vybudovat unikátní taxi službu, která by podle všeho měla být levnější než běžný taxík. Jako příklad uvádí let mezi londýnským letištěm Heathrow do centra Londýna, kde by důležitou roli hrála vzletová/přistávací rampa přímo na řece Temže. Zároveň však dodává, že celý proces by obnášel pozměnění regulací a vysvětlení městu o tomto druhu přepravy.

Foto: Lilium