Tento projekt vám pomůže vyhnout se turistickým oblastem při cestování ve městech

Tento projekt vám pomůže vyhnout se turistickým oblastem při cestování ve městech

, /
Tento projekt vám pomůže vyhnout se turistickým oblastem při cestování ve městech

Díky mnoha možnostem a rapidnímu snižování cen je dnes cestování po Evropě i po světě dostupné takřka pro každého. Někdo se spokojí s all-inclusive hotelem u pláže, někdo zvolí nízkonákladové cestování po Asii a někdo jede objevovat západ se vším, co nabízí – tak nebo tak je ale často problém poznat mnoho zajímavých míst tak, jak je prožívají místní.

Pokud se totiž podíváme na každé větší, především pak hlavní, město, je velmi jednoduché dostat se z letiště přímo do turistické pasti, která, přiznejme si, většinou nejen že neodkryje nic z místní kultury, ale zároveň vytáhne množství peněz z kapsy. Holanďan @levelsio, který se v roce 2014 rozhodl založit 12 startupů během 12 měsíců a který je tvůrcem populárního Nomad Listu či Startup Retreats, tak spustil během včerejška novinku s názvem Hoodmaps, která tento problém pomáhá řešit.

Na letošním WebExpo 2017 se představí 80 řečníků včetně newyorského designérského dua Anton & Irene

Už 22. a 23. září proběhne v pražské Lucerně desátý ročník největší české technologické konference...

Na mapě integrované s Google Maps pomocí záznamů lidí přehledně zobrazuje, jaké části města jsou vhodné k prozkoumání mimo turistické oblasti. Konkrétně jsou pak mapy rozdělené barevně do kategorií jako oblasti s nejvyšším výskytem turistů, business čtvrti, luxusní místa, části pro hipstery plné kaváren nebo pro studenty.

Kromě barevně vyznačených částí mohou uživatelé přidávat i výstižné popisy daných míst nebo tipy na věci, které by běžný návštěvník cizí země běžně nehledal, čímž může kdokoliv objevit i velmi netradiční místa. Momentálně má nejvíce takových příspěvků například San Francisco, New York nebo Los Angeles, nechybí třeba ale ani Paříž či Praha, do jejíž mapy se zapojilo přes 100 uživatelů.

Další z mnoha

Hoodmaps bylo spuštěno jako další experiment, ze kterého může i nemusí vzejít reálný produkt. Momentálně si projekt získal desítky tisíc aktivních uživatelů, zabodoval na serveru Product Hunt a vypadá to, že se chystají další funkce, díky kterým by se mohla data na platformě vyvinout v něco víc.