Elon Musk oficiálně představil nový Tesla Model 3, který se bude prodávat ve dvou variantách
, /

Elon Musk oficiálně představil nový Tesla Model 3, který se bude prodávat ve dvou variantách

Elon Musk oficiálně představil nový Tesla Model 3, který se bude prodávat ve dvou variantách

Během včerejšího večera došlo na již několik týdnů předem avizované oficiální představení Modelu 3, kterého se zúčastnil přímo Elon Musk a během kterého se prvních 30 zákazníků dočkalo předání zcela nových vozů. Vše šlapalo jako na drátkách a kromě bližšího pohledu na vůz jsme se dozvěděli i přesnou specifikaci a budoucí vývoj.

Model 3 přichází ve dvou variantách rozdělených na výbavu Standard a Long Range. První zmíněná nabídne za cenu 35 tisíc dolarů zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,6 sekund s maximální rychlostí 210 kilometrů za hodinu a dojezdem 352 kilometrů – druhá, Long Range verze, se chlubí cenovkou 44 tisíc dolarů při kterých ujede až 500 kilometrů, s o půl vteřiny lepším zrychlením a 15 km/h vyšším limitem pro maximální rychlost.

Adobe ohlásilo, že do tří let přestane podporovat Flash

Není snad nikdo, kdo by se nesetkal se situací, kdy jej webová stránka upozorňovala na povolení či instalaci...

Obě verze, respektive ty kousky, které si zákazníci objednali až po 1.1.2017 budou obsahovat pouze omezený počet kilometrů, které lze najet bez platby za Supercharger – cokoliv nad ně bude zpoplatněno, což umožní Tesle do konce příštího roku přibližně ztrojnásobit počet nabíjecích stanic.

Interiér nabídne 15″ dotykový displej, navigační systém, Wi-Fi, LTE, hlasové ovládání, zadní parkovací kamery, nastupování bez klíčů, případně za pomocí chytrého telefonu. Exteriér se pak dočká celkem 6 barevných variant, 18″ či 19″ kol za příplatek, LED světel, 7 kamer a 12 speciálních senzorů s předním radarem pro autonomní funkce.

Nechybí ani velmi oblíbené příplatkové funkce

Jak už tomu bylo u Modelu S nebo Modelu X, možností bude i příplatek za Ludicrous mód, pokročilé funkce autopilota, které zákazníky přijdou na 5000 dolarů, plná samořídící funkce pak na 3000 dolarů – pokud se tedy podaří prosadit autonomii legislativně.

Tím největším dosavadním problémem pro Teslu je pouze zvládnutí produkční kapacity, jelikož nové objednávky nebude firma schopna doručit pravděpodobně až do konce roku 2019. Začíná navíc jen s výrobou Long Range verze, Standard se objeví až později, kdy se Tesla dostane blíže k produkci 5000 aut týdně, jak si představuje Musk.

Foto: Tesla