Český startup Gibon Delivery přiveze objednávku z e-shopu v čase a na místo, které si sami určíte
, /

Český startup Gibon Delivery přiveze objednávku z e-shopu v čase a na místo, které si sami určíte

Český startup Gibon Delivery přiveze objednávku z e-shopu v čase a na místo, které si sami určíte

Na pole přepravních a kurýrních firem se začíná drát další hráč, který se specializuje na sféru e-commerce a zároveň přináší inovativní pohled na to, jak by se měly doručovat zásilky. Oním hráčem je pražský startup Gibon Delivery, založený Lukášem Fialou a Janem Kubešem, který cílí na to, aby si zákazníci mohli sami určit, jak bude vypadat celkový průběh doručování jejich objednávek.

Gibon Delivery oproti tradičním přepravcům přináší hned několik zásadních změn – zákazník, ať už je to běžný člověk nebo firma, si totiž může říct, v jakém čase a na jaké místo mu má být balík doručen, a to v jakýkoliv den v týdnu a téměř jakoukoliv hodinu, což výrazně zjednodušuje celkový proces. Zároveň má možnost zásilku sledovat pomocí online trackeru.

Švýcarská pošta začala doručovat laboratorní vzorky pomocí bezpilotních dronů

Technologie kompaktních bezpilotních letounů - dronů - je dobře využitelná v různých průmyslových odvětvích,...

Zákazníkovi se tak otevírají dveře k novým možnostem. Například již nemusí chodit na poštu, ale může startup kontaktovat pro domluvu na přesném čase a místě vyzvednutí. To samé platí i pro doručení, které si je možné naplánovat do domu, kanceláře, posilovny na druhém konci města nebo třeba na víkendovou chatu.

Lukáš Fiala, jeden ze zakladatelů, komentuje systém této přepravy následovně:

„Je to podobné, jako když jsou na vesnici již několik desítek let stále stejné jízdní řády. Mnohým nemusí vyhovovat, že autobus jede pouze v pět ráno a ve tři odpoledne, a proto využívají auto, což jim proces značně ulehčuje. My se snažíme o podobnou věc – zavedení flexibilních „jízdních řádů“ z pohledu doručování/přijímání zásilek, které budou zákazníkovi maximálně vyhovovat.“

Gibon Delivery nabízí pro registrované uživatele tři, respektive čtyři, základní služby – Standard, Express a Super Express. Ty se liší jak rychlostí dodání, jenž je možné již během několika desítek minut, tak velikostí zásilky (standardní rozměry jsou 40 x 40 x 50 cm) nebo územním rozsahem. V portfoliu je i varianta pod označením Bulk, která slouží pro přepravu palet.

Velké plány do budoucna

Startup si podle svých slov zakládá nejen na spolehlivosti, transparentnosti a přístupu „zákazník na prvním místě“, ale také na ekologii. Do tří let by totiž měl celý vozový park, který již nyní jezdí výhradně na alternativní pohon, přesedlat na elektřinu a tím tedy šetřit životní prostředí. Ostatně tuto iniciativu považují zakladatelé za jednu z klíčových pro další rozvoj.

V hledáčku má Gibon Delivery také zjednodušování procesů pro e-shopy a fyzické osoby, spuštění mobilní aplikace s integrací celého systému objednávání a sledování balíčků či rozšiřování služeb po České republice a s postupem času i na Slovensku.