Queens: původně ostravský obchod s teniskami chystá milionové investice a rozšíření za hranice
, /

Queens: původně ostravský obchod s teniskami chystá milionové investice a rozšíření za hranice

Queens: původně ostravský obchod s teniskami chystá milionové investice a rozšíření za hranice

Textilní průmysl vždy byl a je jedním z nejrozšířenější podnikatelských odvětví vůbec, což přináší jednak tvrdý konkurenční boj a často i převálcování menších podniků nadnárodními řetězci. I přes tyto nepříznivé podmínky vznikl na začátku tisíciletí v Ostravě řetězec Queens, který nejenom, že tlak přečkal, ale navíc expandoval v rámci Česka a nyní se chystá prosadit i na zahraničních trzích.

Počátky podniku se datují až do roku 1999, kdy zakladatelka Lenka Ondruchová prodávala v menším množství vintage oblečení v ostravském graffiti shopu. Při studiích na vysoké škole zde pracovala a když byl obchod v roce 2001 na prodej, koupila ho napůl s tatérem Janem Stanovským. V zárodku tedy v Queens fungoval nějakou dobu i tetovací salón a prodej vinylů. Když Ondruchová dostudovala, měla už dostatek financí na odkoupení druhé půlky obchodu a otevření pobočky v Brně.

Brněnská služba IdeálníNájemce.cz po roce provozu expanduje do Prahy

Zhruba před dvěma lety se do oblasti inzertních serverů pro bydlení pustil nový subjekt UlovDomov.cz, který se...

Hlavní vizí bylo přinést na český trh věci, které se nedaly sehnat nikde jinde. Tehdejší teenageři chtěli originální alternativu k populární skate módě, což dokázal Queens zprostředkovat. Postupem času, s tím jak fenomén skejťáků odezněl, se smylo i zaměření na alternativní módu a současný sortiment řetězce by se dal shrnout pod obecnější termín streetwear.

Byznys se rozvíjel velmi rychle a tak už v roce 2004 spustil Queens svůj eshop a jen o rok později i svou pobočku v Praze. Na svůj brzký nástup na internet navázali Ondruchová a její kolegové i aktivitou na sociálních sítích. Díky tomuto faktoru a modernímu sortimentu se Queensu podařilo jít s dobou a zacílit mimo jiné i na vyrůstající generaci. Na jeho akcích se ostatně objevují jak čeští hudebníci, tak i známí youtubeři, jako Teri Blitzen.

Právě eventy typu jednorázových prodejů second-handových věcí, či exkluzivní prodeje oblečení od interpretů, jsou tím, co Queensu dává přidanou hodnotu. Účelem je si zachovat původní myšlenku lokálnosti, nicméně uvnitř firma raketově roste. Již v létě došlo k přestěhování Ostravské centrály do třikrát větších prostor, což o třetinu zrychlilo odbavování objednávek a rozšířilo počet pracovních míst.

Roční růst až o 40 %

Obrat řetězce, který v roce 2015 činil takřka 100 milionů korun, roste každoročně o 30 – 40 %, za minulý rok se tak pohyboval mezi 130 a 140 miliony korun. S tím se pojí i zvyšující se počet objednávek, kterých za rok 2016 bylo přes sto tisíc, tedy průměrně 274 denně. Například jen při akci Black Friday v roce 2016 bylo přijato o 84 % více objednávek než ke stejné příležitosti předchozí rok.

I díky takto pozitivním výsledkům bude pro Queens rok 2017 ve znamení technologického vylepšení, zvětšení stávajících poboček i další expanze. V plánu jsou investice v řádech několika milionů korun do rozšíření prostor v Praze a Brně a taktéž průnik na slovenský a německý trh. V současné době tak firma poptává mimo jiné i IT specialisty a programátory.