Podívejte se na finální podobu elektromobilu Faraday Future, na které se podílel i Čech
, /

Podívejte se na finální podobu elektromobilu Faraday Future, na které se podílel i Čech

Podívejte se na finální podobu elektromobilu Faraday Future, na které se podílel i Čech

Jestli má kalifornský startup Faraday Future cílící na vývoj elektromobilů nějaký problém, tak to určitě nebudou talentovaní lidé, koncepce nebo schopnost přivést na svět technologicky velmi propracované koncepty. Co trochu chybí je mimo propouštění těchto chytrých mozků nebo docházení peněz hlavně tvář, která by za tím vším stála a dokázala „prodat“.

Poslední šancí startupu tak bylo přijít s prvním reálným modelem, který by se mohl postavit zaběhlé Tesle. A tak se tomu i stalo v americkém Las Vegas, kde jsme před přibližně 15 hodinami byli svědkem představení modelu FF91, který v základu slibuje 1050 koní, zrychlení z 0 na 100 za 2,39 sekund a dojezd až 378 mil, tedy asi 608 kilometrů na jedno nabití.

caseyn

Populární youtuber Casey Neistat představil masivní dron, který bez problémů unese člověka i se snowboardem

Záliba populárního youtubera Caseyho Neistata (více než 6 milionů odběratelů) v dronech, není žádným...

Na první pohled zaujme dominantní senzor typu LIDAR na přední kapotě, který se vysouvá například při přesném parkování a celá karoserie auta, která je jakýmsi hybridem mezi klasickým sedanem a SUV. Faraday Future slibuje bezklíčové ovládání celého auta, včetně elektronického vstupu do vozu za pomoci několika senzorů, které podle tváře rozpoznají, zda jde o vlastníka vozidla.

Celkově obsahuje základ vozu 12 ultrasonických senzorů, 10 kamer a 13 radarů na dlouhou i krátkou vzdálenost. FF91 by se měl v limitované edici pro prvních 300 kupujících objevit v průběhu roku 2018 – k jeho rezervaci je třeba složit zálohu ve výši $5,000 dolarů – jaká bude ovšem finální cena prozatím není známo.

Vše není tak růžové, jak to na první pohled vypadá

Obecně je většina běžných uživatelů z novinky nadšena a při porovnání s Teslou vypadají parametry naprosto senzačně, ale jako vždy je tu i několik potencionálních problémů. Mezi ten největší se řadí udržení celé společnosti, která momentálně zaměstnává na 1400 lidí, včetně českého designera Otto Fabriho, ale má problémy s opouštěním těch nejzásadnějších pracovníků. Zároveň se startupu nepovedlo kvůli nedostatku financí dostavět továrnu na výrobu vlastních automobilů.

Panují tak obavy, že pokud se firmě nepodaří získat dostatečně množství peněz z předobjednávek FF91 nebo další finance od investorů, nepodaří se jí chod i celý vývoj udržet a od plánů sejde. V této fázi by to ovšem byla škoda, takže doufejme, že se špatný management podaří konečně korigovat správným směrem.