Ondřej Fryc, Michal Mička a spol. investují 15 milionů korun do e-shopové platformy ShopSys
, /

Ondřej Fryc, Michal Mička a spol. investují 15 milionů korun do e-shopové platformy ShopSys

Ondřej Fryc, Michal Mička a spol. investují 15 milionů korun do e-shopové platformy ShopSys

Letošní rok se začíná skvěle rozjíždět, co se nových investic a akvizic týče. Investiční skupina INCOMMING ventures Adama Kurzoka a Michala Mičky, společně s Ondřejem Frycem prostřednictvím Reflex Capital (původně Spread Capital) se postaraly o další kousek – konkrétně 15 milionovou investici do e-shopové platformy ShopSys, kterou založil Petr Svoboda.

Právě Petr Svoboda ke konci minulého roku po 13 letech opustil svoji pozici CEO a předal ji dlouholetému COO ShopSysu, Lukáši Havláskovi. Platforma ShopSys má momentálně na 450 aktivních e-shopů a cílem investice je rozšíření aktivit do zahraničí, kde chce firma bojovat s platformou s názvem ShopSys Framework.

Jan Laštůvka z MonkeyData: „Chceme změnit způsob, jakým eshopy analyzují svá data.“

Dnes se tak trochu seznámíme s relativně novým, nadějným projektem MonkeyData, který chce v podstatě úplně...

Mělo by jít o otevřenou a škálovatelnou platformu, která bude ve svém základu zcela zdarma a bude ji možné dále rozvíjet. Partnerství s Ondřejem Frycem, který úspěšně prodal jeden z největších e-shopů na českém trhu, Mall.cz, tak má logický smysl. 15 milionovou investici proměnily obě investiční skupiny každá v 10 procentní podíl, celkem tedy ve 20 procent z celé společnosti.

Obě investiční skupiny se nedávno potkaly při investici do startupu Apifier, do kterého vložily 6 milionů korun. INCOMMING ventures se pak v minulém roce postaraly o investici stovek tisíc eur do německého startupu na prodej aut. Ondřej Fryc a jeho fond se může za loňský rok pochlubit milionovou investicí do brněnského Smartsupp, desítkami milionů do sdílení kol Rekola, sanfranciského ProductBoardu Huberta Palana nebo kdysi Apiary, které oznámilo miliardový prodej do rukou Oraclu.