Startup bývalého viceprezidenta Tesly představil svůj luxusní elektrický sedan
, /

Startup bývalého viceprezidenta Tesly představil svůj luxusní elektrický sedan

Startup bývalého viceprezidenta Tesly představil svůj luxusní elektrický sedan

Jak bylo oznámeno, tak bylo i učiněno. Automobilový startup Lucid Motors, který z pozice technického ředitele vede bývalý viceprezident Tesly, Peter Rawlinson, představil v úterý podle očekávání svůj debutový produkt. Jmenuje se Air a zařadí se do kategorie elektromobilů se systémy pro autonomní řízení.

tip: do Lucid Motors mimochodem Rawlinson nastoupil v roce 2013, tedy pouhý rok po odchodu z Tesla Motors

Tento luxusní automobil nabídne výkon až 1000 koní při dojezdu cca 300 mil. Zrychlení z 0 na 100 km/h by pak mohlo dosáhnout úctyhodných 2,6 vteřin. Výsledná cena ještě nebyla oznámena, avšak nepočítá se s cenovkou nižší než 100 tisíc dolarů. První exempláře bychom pak mohli na silnicích spatřit v roce 2018.

musk

Elon Musk a zakladatel Uberu Travis Kalanick budou ekonomickými poradci Trumpa

V posledních týdnech, kdy se budoucí prezident USA, Donald Trump stáhl mimo veřejné dění, stále častěji...

Zástupci Lucid Motors na svém úterním meetingu mimo jiné uvedli, že se u modelu Air zaměřili na čtyři elementy: elektrifikace, autonomní řízení, konektivita a ride-sharing. I na poslední položku bude Air přímo uzpůsobený, služby jako Uber či Lyft by tak časem mohly získat další ikonický model do svých flotil. Ačkoliv totiž Air nevyniká nijak zásadně ve svých rozměrech, vnitřní uspořádání auta vytvořilo neobyčejně velký prostor pro pasažéry na zadních sedadlech.

Co se bližších technických parametrů týče, Air bude pro účely autonomního řízení vybaven osmi kamerami, radary a čtyřmi senzory pro měření vzdálenosti laserem (tzv. LIDAR). Podobně jako ve vozech Tesla nechybí na palubní desce velká multifunkční dotyková obrazovka. S takto rozpracovaným projektem Lucid Motors po právu deklarují, že Air již není jen koncept. Má totiž už vyvinuté kompletní hnací ústrojí, veškeré ostatní záležitosti technického rázu, i plnohodnotný interiér. Vše je tak připraveno na sériovou výrobu.

Desítky milionů od investorů

Projekt Lucid Motors, dříve známý jako Atieva, se ukázal světu teprve v říjnu, vývoj modelu Air však probíhal už od roku 2012. Na konci listopadu také společnost oznámia stavbu své zbrusu nové fabriky, která se bude nacházet na předměstí arizonského Phoenixu. V letech 2012-2014 získal ve třech kolech celkem 131 milionů dolarů na investicích, minoritní podíl v něm drží i čínská skupina LeEco, která má na svědomí vlastní elektromobil LeSee.

Foto: Lucid Motors