AnaPur: nový český startup, který chce uspět na konkurenčním trhu s alternativní stravou

AnaPur: nový český startup, který chce uspět na konkurenčním trhu s alternativní stravou

, /
AnaPur: nový český startup, který chce uspět na konkurenčním trhu s alternativní stravou

Říká se, že v dnešní době má čas na přípravu jídla během dne jen málokdo. Jsou tak většinou dvě alternativy – buď nákup jídla z rychlého občerstvení nebo využití některého z hotových mixů, které lze připravit během několika desítek sekund.

Mezi takové alternativy se před několika měsíci zařadil i nový projekt Štěpána Andrleho, který na něm pracoval více než 2 roky, s názvem AnaPur. Ten lze, podobně jako alternativy v podobě amerického Soylentu nebo české Many, připravit smícháním rozmixovaných surovin v prášku s vodou nebo mlékem, a zároveň ho konzumovat jako úplnou náhradu jiné stravy.

Zakladatel LinkedInu si díky jeho odprodeji přijde minimálně na 2,8 miliard dolarů

Před dvěma dny jsme informovali o největší akvizici Microsoftu dosud, ve které si pořídil pracovní sociální síť...

Důvodem pro vznik tohoho projektu bylo nekonečné nutkání Štěpána přestat řešit stravování v kanceláři, kde se většinou musel spokojit s hotovými, a mnohdy nekvalitními jídly. Součástí speciálního a čistě přírodního nápoje je tak 20 surovin, které se dováží různě z Česka, i ze zahraničí, a obsahují mimo jiné například oves, ořechy, kopřivu, mandle, chlorellu nebo třeba camu camu.

AnaPur se podle všeho snaží cílit především na organické suroviny, což ho odlišuje od jiných alternativ. Že se mu to daří, značí fakt, že od začátku letošního roku se ho podařilo prodat přes 3 tuny vyšším stovkám pravidelných zákazníků. Ti mohou pořídit týdenní balík pro přípravu 35 jídel za 1925 korun až po ten s možnou přípravou 150 jídel za 6600 korun, kdy cena za jednu porci nepřekročí 44 korun. Součástí každého balíčku je kromě balení s mixem i speciální shaker.

Vstup na trh není pro takový druh jídla zrovna nejjednodušší

Sám Andrle přiznává, že největší překážkou před vstupem na český trh byl nejasný výklad legislativy, která jednoduše nezná pojem práškové stravy a tím ji nemůže správně zařadit a vyslat do prodeje. Nejde totiž, jak se podobným alternativám často říká, o potravinový doplněk, ale o plnohodnotnou náhradu jídla.

A jelikož taková kategorie potravin vůbec neexistuje, je momentálně AnaPur veden jako potraviny pro zvláštní výživu, hned mezi kojeneckou nebo nízkoenergetickou výživou, bezlepkovými potravinami a přípravky pro snižování hmotnosti.

Cíl je vyvarovat se nepřírodním přísadám

Vezmeme-li v úvahu americký Soylent, který jako lídr ve své kategorii vznikl v rukou Roba Rhineharta, nebo jeho českou alternativu, je v v nich jeden zásadní rozdíl. Jsou totiž koncipovány převážně jako průmyslově a synteticky vyráběné produkty. AnaPur na to šel jinak, Andrle si totiž řekl, že se pokusí o zcela přírodní složení, bez přidání jakékoliv chemické složky.

Než vůbec vznikl produkt jako takový, předcházelo ho dlouhé testování každé jednotlivé složky a jejich správného poměru. To dalo za vznik relativně neutrální, až lehce oříškové, chuti. A tak dalším složitým úkolem pro AnaPur bude přesvědčit masy lidí o výhodách takové stravy, která ať chceme nebo ne, bude vždy vypadat jako barevný prášek.