Alza utržila v předvánočním shonu miliardu korun za týden

Alza utržila v předvánočním shonu miliardu korun za týden

, /
Alza utržila v předvánočním shonu miliardu korun za týden

Předvánoční čas je již tradičně pro obchodníky nejvýnosnějším obdobím z celého roku, což dokazuje i největší tuzemský eshop Alza.cz. Poprvé v historii uveřejnil kromě celoročních výsledků i týdenní tržby, k čemuž má ostatně dobrý důvod –  sedmidenní obrat totiž překonal milník jedné miliardy korun.

Konkrétně se jedná o období od 8. do 15. prosince, kdy se také průměrné denní tržby pohybovaly mezi 300 – 500 %  průměru. V úterý Alza mimo jiné oznámila, že hodnota jejich naskladněného zboží dosáhla rekordních 3,5 miliard Kč. Při takovéto nákupní horečce eshop zvýšil i kapacitu dopravy, nicméně každý, kdo vyřídí objednávku s osobním vyzvednutím do 22. prosince, bude mít dárky pod stromečkem včas.

Zakladatel Mall.cz, Ondřej Fryc investoval desítky milionů Kč do českého bikesharingu Rekola

Populární český bikesharingový startup Rekola, který už přibližně tři roky umožňuje lidem v českých městech...

Před jedenácti lety potřebovala Alza na miliardu obratu celý rok. Ještě v roce 2014 činily roční tržby 11,5 miliardy Kč, minulý rok to bylo 14 miliard Kč (bez DPH). Vedení eshopu dnes operujícího v 26 zemích rychlý růst přisuzuje faktu, že se na internet přesouvají i tradiční retailové kategorie. Další zajímavé číslo říká, že Alza očekává za letošek 40% nárůst objednávek přes mobilní zařízení.

Foto: Alza.cz