Carsharingový startup AJO.cz míří na Fundlift.cz, kde chce vybrat 3 miliony korun

Carsharingový startup AJO.cz míří na Fundlift.cz, kde chce vybrat 3 miliony korun

, /
Carsharingový startup AJO.cz míří na Fundlift.cz, kde chce vybrat 3 miliony korun

Carsharing, neboli rychlý a krátkodobý pronájem aut, je oblíbenou alternativou především v USA a západní Evropě, nicméně příkladem úspěšné realizace tohoto konceptu i v Čechách je startup AJO.cz, který před několika dny odstartoval další kolo investic.

Žádá celkově 5 milionů korun, z čehož tři bude chtít vybrat od investorů na platformě Fundlift, s tím, že celkový nabízený podíl na základním kapitálu je 10.5 %.  V případě úspěšného začínancování dodá zbylé dva miliony Jihomoravské investiční centrum (JIC), jehož důvěru si AJO získalo, když v únoru prošlo jeho programem JIC Master. Z tohoto akcelerátoru v minulosti vzešlo i úspěšné Kiwi.com Olivera Dlouhého.

Vývojáři tohoto elektrického skateboardu získali na Kickstarteru 50 tisíc dolarů během pěti hodin

Osobní doprava ve městech prodělává velkou proměnu. Krom přepravních služeb jako je Uber nebo Lyft zažívají...

AJO.cz je jedinou službou svého druhu, která nabízí platbu, rezervaci automobilu i jeho navazující  vyzvednutí a odemčení na určeném místě za pouze za pomocí chytrého mobilu. Klíčky i doklady už čekají uvnitř a tak celý proces probíhá bez kontaktu se samotným provozovatelem služby.

„Carsharing je atraktivní pro mnohé obyvatele měst, kteří auto mít nechtějí ať kvůli nákladům na jeho pořízení a provoz, nebo kvůli starostem spojeným s parkováním či starosti o životní prostředí.,“ vysvětluje Andrea Lauren, šéfka Fundliftu

Obrovský potenciál

Vybrané peníze poslouží především na expanzi do dalších českých měst mimo domovské Brno a výrazné rozšíření dosavadní flotily jedenácti vozů. S tím je pochopitelně vázaný i zvýšený počet stálých klientů, který se v současnoti pohybuje okolo dvou set.

Potenciál tato služba rozhodně má. Podle německých měřítek, kde podobné služby fungují v Berlíně, Hamburku, Mnichově či Frankfurtu, se v Česku nachází trh o minimální velikosti 80 tisíc potencionálních zákazníků.

„Velikost českého trhu, měřeno budoucím obratem, vidíme ve stovkách miliónů korun při ziskovosti 25 až 35 procent. Carsharing má podporu brněnského i pražského magistrátu, které vidí přínos naší služby v uvolnění dopravního zatížení měst, a to především ohledně parkovacích míst, protože jedno sdílené auto nahradí zhruba deset aut v osobním vlastnictví,“ říká Jaromír Klimek, CEO AJO.cz

Nejedná se však o první automobilový startup, který na Fundlift vstoupil. Právě včera zde úspěšně ukončila kampaň služba Carismo, zaměřující se na online prodej ojetých aut. Z cílové částky 2 miliony nakonec získala 3 miliony korun od 165 investorů.

Kampaň na AJO.cz najdete ZDE.