Český startup vybral na Kickstarteru 270 tisíc a rozjede výrobu nutričních tyčinek z cvrčků

Jiří SvobodaJiří Svoboda

sens3
0Zobrazit komentáře

V době, kdy se vymýšlí na světě pokrmy z kde čeho, se zapomíná na ty nejjednodušší plodiny přírody, ke kterým se dost možná lidstvo bude muset dřív nebo později vrátit. Tento trend začal podporovat český startup SENS Foods, jehož zakladatelé vymysleli nutriční tyčinky, které jsou unikátní svou hlavní přísadou.

Vše začalo docela jednoduše – dvojice Daniel Vach a Radek Hušek si uvědomila, že naše obvyklé zdroje proteinů, nejčastěji maso, jsou velmi problematické – obsahují chemikálie, aditiva a poptávka po nich způsobuje i znečištění vody, produkci skleníkových plynů či nedůstojné podmínky pro zvířata. Chtěli proto najít náhradu a tak objevili zdánlivě bizarní surovinu – cvrčky.

Nanofarm_13

Přečtěte si takéDíky tomuto startupu, si můžete doma za pár korun vypěstovat vlastní potraviny bez zaléváníDíky tomuto startupu, si můžete doma za pár korun vypěstovat vlastní potraviny bez zalévání

Ti jsou totiž přírodně udržitelným a velmi bohatým zdrojem proteinů, vápníku a železa. Navíc jejich chov vyžaduje mnohem méně času, prostoru, vody a potravy (která se navíc může skládat prakticky z čehokoliv organického), než u jiných zvířat chovaných pro maso. Aby toho nebylo málo, tak na „cvrččí mouku“ je zpracováno 80 % každého jedince krom hlavy. Například u kuřete a prasete činí tento podíl pouze 55 %, u krávy je to dokonce 40 %.

sens2

Dvojice se tak dala dohromady s renomovaným kuchařem Petrem Ocknechtem, který se již 13 let specializuje na vaření hmyzu, a vytvořili společně dvě tyčinky. První z nich obsahuje 20g kompletního cvrččího proteinu a je jediná svého druhu na světě. Dvě nabízené příchutě – tmavá čokoláda se sezamem a arašídové máslo se skořicí navíc dodávají další důležité živiny. Druhá, energetická, tyčinka pak obsahuje cvrčků méně.

Vybraná částka se přehoupla přes 10 tisíc eur

Projekt mimo jiné zaujal množství přispívajících na Kickstarteru. Za prvních 24 hodin se podařilo vybrat 17 % požadované částky a už 16. den byl vytyčený cíl 10 000 eur, přepočtu tedy 270 tisíc korun, pokořen. Nicméně kampaň stále běží a když se povede do 19. září vybrat dvojnásobek, výrobci slibují další příchutě tyčinek. Ty stávající by mohly být distribuovány už letos v prosinci s dopravou po Česku a Slovensku zcela zdarma.

sens1

Diskuze (0)

Novinka

Anonym