Nový český startup získal 15 milionů korun a chce pomoci firmám s řešením klíčových problémů
, /

Nový český startup získal 15 milionů korun a chce pomoci firmám s řešením klíčových problémů

Nový český startup získal 15 milionů korun a chce pomoci firmám s řešením klíčových problémů

V posledních letech se ve větších i menších firmách neustále skloňuje slovní spojení big data, které by společnostem mělo na základě pokročilých nástrojů dát představu o tom, co se děje v pozadí firmy a na co se zaměřit v dalším vývoji. Bohužel i přes velké množství dat se stává spíše to, že firmy dostanou představu o problémech, ale neví v jakém pořadí je řešit, aby to bylo efektivní.

S tím chce pomoci novinka z dílny tří spoluzakladatelů, Vojty Ročka, bývalého director of business intelligence ve skupině Rockaway, Filipa Douška z Mibconu a Petera Fedoročka z MSD, s názvem Stories. Ta byla ve vývoji takřka rok a nyní se postupně dostává na veřejnost, k čemuž jí slouží 15 milionová seed investice od skupiny Logio za 12,5% podíl, která posunuje relativní valuaci startupu na takřka 120 milionů korun.

S touto aplikací si můžete nechat platit za každý krok, který během dne nachodíte

Jedna z podřadných motivací, která by mohla člověka dovést k běhání a nebo pravidelné chůzi, jsou peníze,...

Stories se nezaměří jen na data jako taková, ale cloudový nástroj pomůže pomocí speciálního algoritmu firmám rozklíčovat, které problémy by se měly s ohledem na finance řešit jako první a které mají nejnižší prioritu. Prioritizované úkoly lze pak rozdělit mezi jednotlivé týmy / zaměstnance uvnitř firmy a tím je vyřešit rychleji a efektivněji.

V týmu je momentálně necelých 10 lidí a startup se po ročním vývoji pomalu chystá na oficiální spuštění. Prioritou jsou pro něj větší společnosti, které mají v řízení jednotlivých priorit u projektů mezery.

Filip Doušek, jeden ze spoluzakladatelů doplňuje:

Všichni tři máme tu samou zkušenost z nasazování business intelligence nástrojů u globálních firem. Současná big data zklamala očekávání, místo vyšší jistoty v rozhodování a větší svobody zabývat se strategií přinesla naopak zahlcení bezvýznamními informacemi. Příští generace datových nástrojů bude hledat trendy automaticky a zároveň umožní nalezené byznysové příběhy sdílet v rámci celé organizace. Stories je úplně prvním z nich.

K tomu dodává, Peter Fedoročko, druhý ze spoluzakladatelů:

 “Jako první nástroj na světě provádíme tzv. datovou kombinatoriku. Přistupujeme k datům hrubou výpočetní silou. Naše algoritmy vybírají z miliónů pohledů ty trendy, které mají největší byznysový dopad.”