Tenhle český startup se chce stát dominantní platformou pro hráče a fanoušky minifotbalu

Tenhle český startup se chce stát dominantní platformou pro hráče a fanoušky minifotbalu

, /
Tenhle český startup se chce stát dominantní platformou pro hráče a fanoušky minifotbalu

Nejrychleji rostoucí masový sport a po klasickém fotbalu druhý nejhranější sport na světě, minifotbal nebo-li malá kopaná, která se liší zásadně tím, že se hraje pouze na poloviční velikosti standardní plochy, si postupně získává na popularitě, jak mezi hráči, tak diváky a potencionálními investory. Prezidentem Světové federace malého fotbalu je navíc Čech, Filip Juda, který se zasloužil o zásadní průlom v jeho rozvoji a digitalizaci.

Až do nedávna nicméně chyběla globální platforma, která by jednotlivé týmy a hráče sdružovala. To se snaží vyřešit startup Futbalito, který v rámci webového a mobilního rozhraní v cloudu nabízí uživatelům kompletní přehled odehraných zápasů s jejich výsledky, fanouškovskou zónu s napojením na komunitu a soutěže, elektronickou peněženku nebo vytvoření vlastního profilu včetně kompletních statistik a personalizovaných tréninků.

Jeden z největších automobilových hráčů investuje miliardu dolarů do autonomního řízení

Přepravní trh, především pak ten americký a asijský se začíná transformovat. Lidem už nestačí jen klasické...

Pro manažery týmů jsou pak k dispozici pokročilé nástroje ke správě vlastní ligy, soutěží, všech hráčů včetně případných členských poplatků, statistiky, plánování zápasů a komunikace s celou komunitou a komerčními partnery. Mezi investory do projektu se již v roce 2014 objevila investiční skupina CEBIG, která nyní společně se Světovou federací malého fotbalu zakládá samostatnou firmu pro rozvoj Futbalita.

K tomu CEO Futbalita, Svatopluk Bagara, dodává:

„Neprospané noci a vypité šálky kávy jsme již přestali počítat, zato malý fotbal a jeho špičky začaly počítat s námi. Navíc je Futbalito prvním globálním sportovním startupem svého druhu, který je podporován majetkovou účastí konkrétní sportovní federace, což dává projektu obrovskou sílu.“

Pozvolná expanze na trhu je klíčová

Startup, který chce dominovat trhu s více než 9 miliony registrovanými hráči a obrovskou fanouškovskou základnou na 4 kontinentech funguje od roku 2015 především v České republice a Řecku. Tam už nasbíral v pilotním režimu tisíce uživatelů, přes 4500 hráčů a na 400 týmů a v tomto roce se chce po dalších projednávaných investicích zaměřit, kromě podpory všech kontinentálních šampionátů, také na vývoj nových funkcí, zejména e-commerce a rozšíření hráčské základny.

S tím souvisí i zavedení Futbalita na další trhy, mezi kterými bude v průběhu roku i USA, Portugalsko, Maďarsko, Litva, Bosna a Hercegovina, Slovensko nebo například Kypr. Výhledově pak bude implementace probíhat v Jižní Americe, Turecku, Tunisu či Indii.