Populární miliardové aplikaci na agregaci novinek se nedaří, jak se očekávalo. Co dál?

flipboard
0Zobrazit komentáře

Startupů s hodnotou překračující 1 miliardu dolarů je momentálně na 140 a většina z nich na valuaci stále nabírá a dokazuje, že se investice do nich skvěle vyplatila. Pak je tu ale druhá skupina, která sice zatím neupadá, ale nedokáže si najít perfektní business model nebo je pozadu v konverzi uživatelů v placené.

Jako třeba Flipboard, populární aplikace, která z tisíce různých témat vybírá to nejzajímavější a dává je uživateli k dispozici v rámci jednoduchého přehledu. Vznikla v roce 2010, jako aplikace pro iPad a nyní je k dispozici na většině zařízení. Ještě donedávna byla v prvních desítkách nejpopulárnějších aplikací, ale v posledních měsících upadla až někam na 1030 místo, podle serveru AppAnnie.

6483521367_87ba5a1820_o

Přečtěte si takéRevoluční aplikace Flipboard získává investici přesahující jednu miliardu KčRevoluční aplikace Flipboard získává investici přesahující jednu miliardu Kč

Aktuální hodnota se pohybuje po červencové investici ve výši 50 milionů dolarů mezi 800 miliony a 1,32 miliardami dolarů a celkově už startup vybral na 210 milionů dolarů, což představuje takřka 5,2 miliard korun. To byla ideální příležitost k tomu, se pokusit o prodej. V jednání o odkup stále perspektivní aplikace byl Twitter, po kterém Flipboard chtěl 1 miliardu dolarů. Částka byla ale prý vysoká a z obchodu sešlo.

Ze startupu navíc nedávno odešel spoluzakladatel Evan Doll. Přitom obecně má Flipboard neuvěřitelný růst – v únoru tohoto roku měl 40 milionů uživatelů, v červenci už 70 milionů aktivních uživatelů. Příjem z placené reklamy ale klesl o 50% a celkové prodeje za například minulý rok byly projektovány na 80 milionů dolarů, ale dosáhly jen čtvrtiny.

appannie

Pozice v App Store podle AppAnnie.

Problémem je i rozvíjející se konkurence, jako například nedávno ohlášená novinka od Applu s názvem Apple News, která na první pohled vypadá vizuálně ještě lépe, než promakaný Flipboard. Každopádně se ale startup nevzdává a snaží se kromě jiného vymyslet nové a zajímavější reklamní formáty pro inzerenty cílené podle pečlivě nasbíraných dat a zároveň se pro uživatele snaží ještě dokonaleji vybírat obsah, který chtějí číst, informuje VentureBeat.

A i když je budoucnost stále skvělého růstu nejistá, uvidíme jestli se Flipboard nakonec podaří prodat a nebo znovu vystřelit na vrchol. Je totiž možné, že aktuální problémy jsou způsobeny právě kočírováním rychlého růstu počtu uživatelů.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina

Diskuze (0)

Novinka

Anonym