Zakladatel startupu SatisMeter: V této fázi se zaměřujeme na rozšíření uživatelské základny

Zakladatel startupu SatisMeter: V této fázi se zaměřujeme na rozšíření uživatelské základny

, /
Zakladatel startupu SatisMeter: V této fázi se zaměřujeme na rozšíření uživatelské základny

SatisMeter je relativně nová služba, která vznikla v únoru tohoto roku, aby lépe poměřila loajalitu zákazníků. Pomocí widgetu lze provádět průzkum zákaznické spokojenosti na jakékoliv internetové stránce, kterou uživatelé navštěvují pravidelně a kde je možné dlouhodobě sledovat zákazníkovu spokojenost i jeho reakce na případné změny produktu.

Celý produkt mají od začátku na starosti pouze dva lidé, bratři v čele s Ondřejem Sedláčkem, který se s námi v zajímavém rozhovoru podělil o několik informací ze zákulisí.

Rozhovor s českým startupem Click and Study, který zkouší štěstí v Singapuru

Fenomén online vzdělávání je celosvětově na vzestupu a svůj kousek koláče o velikosti cca 70 miliard dolarů, by...

Nepředpokládám, že majorita čtenářů vaší službu SatisMeter zná. Takže, co SatisMeter nabízí a co bylo prvním impulsem pro vznik?

SatisMeter je služba umožňující provozovatelům webových aplikací či jiných webových stránek získat zpětnou vazbu od uživatelů. Používáme metodu Net Promoter, tzn. že se uživatelů ptáme na dvě otázky:

  1. Doporučili byste nás známým nebo kolegům?
  2. Co bychom mohli zlepšit?

Prvním impulsem bylo, když jsme zaznamenali, kolik firem dělá tento průzkum přes e-maily, což nám přišlo poměrně nevýhodné, spamovat vlastní uživatele. SatisMeter tedy umožňuje zeptat se uživatele pomocí tzv. “pop-up” přímo uvnitř webové aplikace.

Takže existuje nespočet konkurenčních služeb, ale přidanou hodnotu vidíte v průzkumu jiným způsobem? Nebo existuje i konkurence, která to dělá shodně s vámi a kterou se snažíte dostihnout?

Metoda Net Promoter System (NPS) je ve světě poměrně populární, přestože většina firem používá průzkum e-mailem, např. firma Satmetrix, která tento systém vyvinula. Dnes existují i další služby nabízející obdobný přístup jako nabízíme my, ale SatisMeter nabízí některé unikátní vlastnosti.

Např. zobrazení dotazů v jazyce jednotlivých uživatelů, integrace se zákaznickými analytickými službami a propojení výsledků s dalšími zákaznickými údaji (např. integrací do Segment.com umožňujeme propojení se stovkami dalších služeb), či možnost přizpůsobit si grafiku zobrazovaného dotazu, aby odpovídala grafice dané webové služby.

Kolik reálně uživatelů si už službu vyzkoušelo a případně u ní zůstalo? Za jak dlouho předpokládáte, že se vrátíte do černých čísel?

Momentálně máme přes 400 registrovaných uživatelů. Firem, které naši službu mají nasazenou v ostrém provozu a každodenně SatisMeter používají, je momentálně přes dvacet. 10 firem, které naši službu používají, provede více než 2.000 dotazů měsíčně.

Můžete se už pochlubit i nějakými zvučnými jmény? Nebo je to zatím brzo a boom očekáváte až v průběhu roku?

Z firem, které můžeme jmenovat, to je firma monitorující sociální média Mention, služba spravující hesla Dashlane, či firmy MailJet a Noodle.com. Ve firmě Mention jsme našli velkého zastánce našeho produktu a také díky naší službě dokázali snížit odchod předplatitelů své služby o 22% za jediný měsíc.

Screen Shot 2015-05-04 at 13.42.39

U jednoho z nadšených klientů jste navíc vzbudili takový zájem, že vás sám přidal na ProductHunt. Vidíte v PH zajímavý potenciál konverze a příliv nových zákazníků, feedbacku?

Ano, samozřejmě nás potěšilo, že někteří klienti považují SatisMeter za tak přínosný, že jej zveřejňují dále. Objevit se na Product Huntu pro nás bylo skvělé. Za prvních 24 hodin jsme zaznamenali přes 2000 unikátních návštěv z tohoto serveru, což je vzhledem k odbornému zaměření čtenářů PH velmi příjemné.

Přímo z PH jsme první den zaznamenali 40 nově registrovaných uživatelů, dosah ale vlastně pořád ještě dnes, tři týdny později, působí. Průměrná denní návštěvnost našich stránek se drží na dvojnásobku hodnot před zveřejněním na PH.

A jak říkáte, Product Hunt je také zajímavý i z hlediska validace smysluplnosti našeho produktu a zajímavé zpětné vazby. To, že jsme dostali přes 100 kladných hodnocení a několik velmi zajímavých připomínek k naší službě, nám uřčitě pomohlo v dalším směřování naší služby.

Jaké náklady jste museli orientačně vynaložit na vývoj produktu, kolik lidí aktuálně pracuje v týmu a v jakých číslech se pohybují příjmy SatisMeter?

Vzhledem k tomu, že jsme opravdu na začátku naší startupové cesty, momentálně pracujeme na SatisMeteru ve dvou, můj bratr Jakub, který stojí za vývojem a já. Naše náklady jsou primárně náš vlastní čas. Vývoj je cca roční záležitostí. Jiné zásadní výdaje jsme zatím nemuseli řešit, naštěstí většina služeb, které používáme, poskytuje určité startup plány pro rozjíždějící se firmy.

Příjmy SatisMeteru jsou momentálně nulové, do konce května je SatisMeter ve zkušebním režimu, zákazníci tedy momentálně mohou využívat naše služby zdarma. Od června spouštíme systém placených plánů.

Jaký máte výhledový plán v tomto a příštím roce? Chcete růst pomalu, nebo, jakmile doběhne zkušební režim, půjdete do „prodeje“ agresivněji?

Dost jsme o dalším postupu přemýšleli. Nastavili jsme si určitý model pomalejšího růstu, ale víme, že v této fázi se dá další vývoj velmi těžko predikovat. V této fázi se tedy zaměřujeme na rozšíření uživatelské základny více než na tvrdou monetizaci naší služby.

Naše zásada je aktivně poskytovat co nejlepší službu a zákaznickou podporu, díky které by SatisMeter naši uživatelé dlouhodobě a pravidelně používali. V dnešním konkurenčním prostředí to je podle mne asi jediný způsob, jak získat věrné zákazníky.