Zahraniční investor o Liftago: challenguje náklady taxi startupů, VCs mají malý koule

Zahraniční investor o Liftago: challenguje náklady taxi startupů, VCs mají malý koule

, /
Zahraniční investor o Liftago: challenguje náklady taxi startupů, VCs mají malý koule

Na adresu Liftaga, v minulosti dost podceňovaného startupu, se celkem zajímavě vyjádřila analytička Julie Meyer z EntrepreneurCountry ve svém LinkedIn postu, kde mimo jiné rozebírá situaci na evropském trhu, kde jak všichni víme, mají VCs tak trochu malý koule a podceňují nové možnosti.

„Věděli, že taxikáři stráví pouze 25% svého času se zákazníkem v autě a zbytek čekáním na zakázku. A tak se v podstatě pustili do války s taxikáři s novou formou agregace dopravy. Zvažovali kopírování Uberu, ale po zvážení více faktorů zjistili, že optimalizace existujícího trhu taxi je kapitálově výkonnější než budování nové infrastruktury,” zmiňuje se Julie,

Praktickým příkladem porovnání kapitálové náročnosti v Praze může být třeba to, že Uber dnes garantuje novým pražským řidičům příjem 75tis. Kč, aby sehnal nové řidiče. Liftago pak má náklad na akvizici nového řidiče nula, ať už dispečinkového nebo individuálního.

V LinkedIn postu Julie se objevuje i trojice vlastností, které jsou aktuálně typické pro většinu evropských investorů:

„příliš málo peněz, příliš málo riskování, příliš málo úspěchů…“

uber-h

Uber už je v Praze!

Včera jsme vás na našem Facebooku s předstihem informovali o oficiální tiskovce amerického Uberu, který by měl...

Podle prezentace na Czech Internet Forum 2014, jinak Liftago aktuálně buduje platformu, které má postupně nahradit potřebu vlastních aut v centrech měst a omezit kolony zaparkovaných aut. Dá se tak předpokládat, že plánují na taxi trh napojovat další technologie jako ride-sharing nebo sdílení aut či kol. Zatímco dnes tak služba plní čas volným taxikářům podle výšky jejich hodnocení, tak za pár podle všeho nahradí vlastní auta výběrem aut s řidičem nebo autonomním vozítkem.

Není ale všechno tak růžové, jak to vypadá, což potvrzuje i CEO Liftaga, Juraj Atlas:

“Největší výzvou je teď úprava a „zinteligentnění“ algoritmu pro zajištění lepšího pokrytí krátkých zakázek v centru. Zároveň postupně selektujeme nejlepší řidiče zejména podle jejich přístupu. Tady hodně pomáhá hodnocení uživatelů a tak už jsme pozastavili účet více než dvěma stovkám řidičů. Chceme, aby si přes Liftago po zásluze vydělávali více jen Ti nejlepší řidiči.“

Celý LinkedIn post v angličtině najdete zde.

Foto: Liftago